Dieta Na Hubnutí .cz -> Žlučníková dieta

Žlučníková dieta – 3 tipy pro lepší zažívání a rychlejší hubnutí.

V tomto článku se dozvíte:

  1. Čeho se při držení diety vyvarovat?
  2. Které z potravin jsou vhodné?
  3. Proč někteří lidé nezhubnou, i když pravidelně cvičí a hlídají si kalorie?

Žlučníková dieta je pro svou vynikající stravitelnost a šetrnost k zažívacímu ústrojí ideální nejen při onemocněních žlučníku, ale i při dalších z řady trávicích potíží.

1) Čeho se při držení diety vyvarovat?

Žlučníková dieta je založena především na výrazné redukci tuku. Zcela nevhodný ke konzumaci je přepálený tuk a na něm smažená jídla.

Povoluje se pouze olivový olej nebo velice kvalitní máslo, a to pouze k omaštění již tepelně upravených pokrmů, navíc pouze v minimálním množství.

I přes zákaz pečení, smažení a dušení nebo zahušťování, můžete jídlo připravovat dalšími způsoby. Budete se sice muset spokojit především s vařením, ale péct a dusit lze s tekutinou místo tuku. Dále moderní pánve a další náčiní umožňují přípravu jídel bez použití tuku, což je vhodné.

2) Které další potraviny byste neměli jíst?

  • Jak již víte, tak smažená, tučná jídla, uzeniny, ale také ryby (zvláštně tučné a konzervované), déle pak mléko a výrobky z něj (opět především tučné)
  • Majonézu a saláty, v nichž je obsažena majonéza, potraviny s vysokým obsahem cholesterolu (např. žloutky)
  • Těžké omáčky a jídla, kořeněná jídla, sladkosti a moučníky
  • Nadýmavé luštěniny a některá zelenina (cibule, zelí, hrách, fazole,…)
  • Alkohol, káva apod.

2) Které z potravin jsou vhodné?

Připadá Vám žlučníková dieta už teď přísná? To ale ještě není vše. Měli byste být také schopni dodržovat správné stravovací návyky, což znamená především: dodržovat pitný režim, jíst minimálně 5 x denně s odstupem 3 – 4 hodiny, nezapomínat na lehkou snídani, používat čerstvé suroviny, neohřívat pokrmy a další.

A co se naopak při žlučníkové dietě dovoluje nebo dokonce považuje za prospěšné?

  • Libové maso (zejména telecí, drůbeží, zvěřina, ale i hovězí a libová kuřecí šunka a další), některé ryby jako tuňák (není myšlen v konzervě), treska, pstruh nebo štika
  • Nízkotučné mléko a mléčné výrobky, zakysané mléčné výrobky
  • Bylinky, dresinky a nedráždivé koření
  • Olivový olej
  • Ovoce bez slupky či kompotované
  • Rýže, těstoviny, brambory vařené
  • Zelenina

3) Proč někteří lidé nezhubnou, i když pravidelně cvičí a hlídají si kalorie?

Nadváha je totiž zdravotní problém jako každý jiný – a jediné jisté řešení na zdravotní problém je navštívit specialistu, který Vám může poskytnout individuální a profesionální pomoc.

Pokud by se lidé s angínou léčili pomocí obecných rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Jak probíhá hubnutí s pomocí specialisty a proč bývá často úspěšnější? Klikněte na ikonu níže a dozvíte se: